24 Kasım 2009 Salı

PRATİK TAVA PİZZASI

Arkadaşım Özlem'den aldığım bu tarifi okuldan gelince hemen yaptım.Nefis bişey oldu eşim de ben de bayıldık.Hem de sadece 20 dakikada hazırlanıp pişirilebiliyor.Gerçekten çok pratik.Haftasonu kahvaltılarına yada çay saatlerine değişik bir alternatif olabilir bence.İşte tarifi:
Malzemeler:
Hamuru için:4 kahve fincanı un,2 kahve fincanı yoğurt,1 yumurta,1 fiske tuz,1/2 paket karbonat
Sos için:1 tatlı k.domates salçası,1 tatlı k.zeytinyağı,kekik,karabiber,nane,pul biber
Üzerine:sucuk,sosis,salam,zeytin,mısır,mantar,kaşar rendesi yani canınız ne isterse,evde ne varsa:))
Hamuru yoğuruyoruz ele yapışan cıvık bir hamur oluyor.Yağlanmış teflon tavaya yada tencereye hamuru yağla düzelterek yayıyoruz.Üzerine hazırladığımız sosu kaşıkla sürüyoruz.Üzerine önce sucukları,sonra diğer malzemeleri yerleştirip en üste kaşar rendesi ekliyoruz.Tavanın kapağını kapatıp ocağın büyük gözünde kısık ateşte kaşarlar eriyinceye kadar pişiriyoruz.Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. bundan bende yapıyorum. Malzemeleri pişirip koyuyorum, çiğ kalmıyor. Birde hamurun üstüne sürdüğüm sosu sarımsaklı yapıyorum ama azıcık.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))