8 Şubat 2012 Çarşamba

AKILLI SAYAÇ KULLANIYOR MUSUNUZ?

Geçen ay gelen elektrik faturasını görünce aynı fotoğraftaki adam gibi şoke olduk!İlk defa 80 küsür lira fatura geldi.Kendi rekorumuzu kırınca "yok artık" diyerekten evimizde mevcut olan akıllı sayacımızı aktive etmeye karar verdik.Akıllı sayaçlarla ekonomi yapmak için önce elektrik idaresine başvurup,tarife değiştirmek gerekiyormuş.Eşim gitti değiştirdi.Yeni tarifeyle beraber hayatımızda da bazı köklü değişiklikler oldu.Mesela artık bizim evde çamaşır ,bulaşık makinası 22.00'dan sonra çalışıyor.Zeliha uyuduktan sonra ütü yapıyorum örneğin.Bilgisayarlar,cep telefonları yine gece şarza takılıyor.Evimiz müstakil olduğundan elektrik süpürgesiyle temizlik işlerini de gece 10'dan sonra yapıyoruz.Kimseler rahatsız olmuyor...Fırını mümkün mertebe gece kullanmaya çalışıyorum.Gece gece kek,börek,poğaça kokan ev bizimki yani:)))Bu ekonomi tarifesine göre bir gün üç zaman dilimine ayrılıyor.En ucuz zaman dilimi 22.00 ile 6.00 arası.Sabah 6.00 ile akşam 17.00 arası biraz daha pahalı.En pahalısı ise 17.00 ile 22.00 arası.Henüz yeni fatura gelmedi.İnşallah yeni tarifeyle faturalarımızı biraz düşürebiliriz.Fatura gelsin hemen size haber veririm ben:)))İnşallah müjdeli bir haber olur...


Fotoğraf buradan alıntıdır.

15 yorum:

  1. aynen bu ay bizde resimdeki gibiydik:) zam geldi sanırım!!

    YanıtlaSil
  2. canım benim senin fatura gene insaflı gelmiş bize geçen ay 110 tl geldi. biz şok üstüne şok yaşadık iye böyle diye.ama ekstra bişey bulamadık.hayırlısı bakalım..merakla bekliyorum..sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. merak ettim doğrusu yeni faturayı...

    YanıtlaSil
  4. ben de çamaşır ve bulaşık makinelerini gec e çalıştırıyorum.. ancak tarifeye üye olmak gerektiğini bilmiyordum..

    YanıtlaSil
  5. aynen bende öyleyim 90 geldi şok oldum bi daha bi daha baktım ama doğru bu faturada sayaç parasıda dahilmiş üstelik dilekçeyle başvuracağımızıda söylemediler.bakalım şimdiki ay ne olacak

    YanıtlaSil
  6. elektrik zamlı. Hatta bir zam daha yolda diye biliyorum....

    Bu arada biz 7 yıldır kullanıyoruz akıllı sayacı. Bazen zor olabiliyor 10'dan sonra ütü, fırın falan. Kaçamaklar oluyor zamanla. Ama benim koca tintindir. işe yaramasa kesin normale geçerdi.....

    YanıtlaSil
  7. filiz hanım bizede fatura fazla geliyor hemde bizim ki akıllı sayaç! bende sizin gibi yapıyordum aylardır evdeki aletler 22:00' den sonra çalışıyordu ama fatura yine tuzlu geldi üç beş lira düşüyor ama fazla asla düşmedi ki;bizde fazla fırında çalışmaz. tabi oturduğunuz il ve semt önemli faturalarda. İnşaallah bir daha ki ay sorun yaşamazsınız :)

    YanıtlaSil
  8. canım ben kullanıyorum hatta birini eskittik 2.ciyi kullanıyoruz.))
    ilk zamanlar bende çok dikkat ediyordum ama kışın çok zor oluyor helede çamaşır olayı fazla dikkat edemiyorum oldukça yüklü geliyor ama faturaların bu kadar kabarık olma sebebi sorma ver paraları ve çaktırmadan yapılan zamlar.
    hem elektrik hem su da yıllardır aşağı yukarı aynı limitleri kullanıyorum ama malesef aynı faturaları görmek mümkün değil.

    YanıtlaSil
  9. Annemler kullanıyor akıllı sayaç, özellikler 17:00-22:00 arasında ampül ve TV dışında bişey çalıştırmıyorlar:) Saat dilimlerine uyarsan baya ekonomik ama diyet yapar gibi, kaçamak yapmaya gelmiyor :)

    YanıtlaSil
  10. Bu fikir güzel ama herşeyi 10'dan sonra yapmak bazen zor canım. Gündüz işte olunca çamaşırı gelince hemen makinaya atıyorum ki yatmadan bitsin de asabiliyim. Haftasonu çoğunlukla dışarda olunca vakit kalmıyor. Bir sonraki faturanı merek ettim; inşallah işe yarar.

    YanıtlaSil
  11. Fillizciğim en çok elektrik çeken rezistanslı aletler.Ütü, fırın, soba gibi..Ama kendi konum olduğu için biliyorum bundan sonra elektrik faturalarında buna yakın rakamlar hatta daha fazlası gelecek.Çünkü dağıtım firmaları(TEDAŞ) kayıp-kaçak oranlarını direkt faturaya yansıtıyor.Senin üretimin dışında faturanı şişiren o kadar çok ek madde varki.bu ülkede her şey dirakt enerji maliyetlerine yansıyor o da vatandaşa.Neyse moralini bozmayayım, akıllı sayaçlar ne olursa olsun tasarruflu oluyor.Ama faturanızdaki değişimlere de her ay dikkat edin.Gerekirse dağıtım firmasından(TEDAŞ'tan)bilgi alın derim...

    YanıtlaSil
  12. 64 gelmiş bizede. doğalgaz faturası bomba: 250 tl.

    YanıtlaSil
  13. bende geçen akşam haberlerde izleyene kadar gece saat 10 dan sonra çalıştırıyordum beyaz eşyaları.akıllı sayacımız varya ona güveniyordum.ama sadece sayacın akıllı olması yetmiyormuş,birde gidip elektirik idaresine onaylatmak,aktive ettirmek gerekiyormuş.bende bir iki yıldır çamaşırı bulaşıgı gece yıkayıp elektrikten tasarruf ediyorum sanmışım.düzgün bilmirmiyolar insanları aptal yerine koyuyolarya çok kızdım çok.....

    YanıtlaSil
  14. bizde bir dönem akıllı sayaç kullanıyorduk ama baktık ki bizim evde olduğumuz zamanlar en pahalı zaman oyüzden eski sayacımıza geri döndük ah bu faturalar hep çok geliyor :(

    YanıtlaSil
  15. ben sizden birşey rica edeceğim.
    KW saatlar ile birlikte faturayı da yazar mısınız?
    örn: toplam 100 KW kullanım
    100 TL fatura gibi.
    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))