19 Ocak 2013 Cumartesi

ÜÇ BOYUTLU DANTEL MODELİ



Danteli çok severim.Lise yıllarımda çok ördüm,şimdi de hem kendi ördüklerimi hem de anneciğimin el emeği dantelleri kullanmaktan keyif alıyorum.Ah bir de ütü dertleri olmasa...Allahtan floş ipliklerle örülenler ütü istemiyor oradan yırtıyorum:)Ama pamuklu iple örülenleri ben de pek kullanamıyorum.
 Bu güzel dantel modelini bir arkadaş davetinde gördüm.Arkadaşım anneannesinden hatıra olduğunu söyledi.Aslında çok çok kolay bir model ama hem iplerin rengi hem de kolalanınca almış olduğu duruşu değişik bir hava vermiş dantele.Ben de örmek istedim ama malesef ebruli dantel ipi ve krem rengi ipi bulamadım.Sizin iplikçilerinizde bu iplerden var mı acaba?Hani olur da denk gelirseniz satın almayı çok isterim...Kızıma çok hoş bir hatıra olur diye düşünüyorum...
 Dantel örüldükten sonra kolalanmış sonra da toplu iğnelerle gerdirilerek kurutulmuş.Yapmak isteyenler için kolay gelsin...

7 yorum:

  1. çok güzelmiş canım gerçekten. ben dantel sevmem ama bu başka bir şey:)) ipi bulursan bana da öğret olur mu??

    YanıtlaSil
  2. Aynısından bende de var.Hatta ben de annemden devraldım.Sadece benimkinin çiçekleri kırmızı ebruli.Fakat ben kullanamıyorum. Çocuklarım küçük olduğu için danteller yerinde durmuyor:)Eskiden ebruli fındık yumakları olurdu.Onlarla yaparlardı bunları.Sanırım şimdi yok o yumaklar.Ama havlular için kullanılan şu renkli dantel iplikleri olmaz mı acaba?Onlara da bakmışmıydın?Ben de evlenmeden önce Altınbaşak dantel iplikleri alıyordum.Onlar da böyle ebruliydi.Bulursam haber veririm sana.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Cok zarif bir dantel modeli ellerine saglik canim.
    asagidaki patiklerede bayildim dogrusu,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. hem kolay hem gösterişli bir model

    YanıtlaSil
  5. çok beğendim.. harika bir hatıra... ben de bırakmak isterim dantellerimi.

    YanıtlaSil
  6. Filiz Hanım aynılarından bendede var. Bir arkadaşımın çeyizinde görüp örmüştüm. Örenbayan ve Dominalarda ebruli ipler mevcut. Seccade işlenen 12 veya 8 numara iplerle yapılıyor tuhafiyecilerde rahatlıkla bulabilrisiniz çok daha fazla renk seçeneği mevcut

    YanıtlaSil
  7. Filiz'ciğim, bende de vardı annemden kalma. Ara ara aklıma düşer ama bir türlü nereye koyduğumu hatırlayamıyorum:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))