29 Ağustos 2013 Perşembe

ERİK KOKUSU SARDI DÖRT BİR YANIMI

 Mis gibi erik kokusu mutfağımdan etrafa yayılıyor..Doya doya içime çekiyorum...Bu aralar hamaratlığım(!) tavan yaptı,daha önce bir-iki kez reçel yapmışlığım vardı ama bu sene epey olayı ilerlettim.Bizim mahalle pazarında doğal köy eriklerinin kilosunu 1 lira görünce bol bol aldım,hem yedik hem de reçel ve marmelat yaptım kışa hazırlık babında...

Ben annemden reçel yapmayı öğrendiğimden bütün reçeller yapılırken meyverin şekerde bekletilip,sulanınca kaynatıldığını biliyordum.Ama bakın yeni bir yöntem öğrendim.Bu yöntemle meyveler dağılmıyor,daha diri kalıyorlar...Peki bu reçel nasıl yapılır:Öncelikle 1 kilo sert,taze mor erik çekirdeklerinden ayrılarak güzelce ayıklanır,çok ince olmayacak şekilde dilimlenir.Diğer yanda 2 bardak su ve 3 bardak şeker kaynamaya bırakılır.
Şerbet koyulaşınca erikler içine atılır.Kaynayınca altı kısılır.
 


 Ara ara karıştırılır.Ben 40 dakika kadar karıştırdım,sonra yarım limonun suyunu ekleyip bir taşım daha kaynattım.Sıcakken kavonoza doldurup,soğuyunca kapağını kapattım.Bu sıcak günlerde buzdolabında saklayıp,havalar soğuyunca kilere kaldırmayı düşünüyorum.
 İşte bu da reçelin bitmiş hali.Tadı enfes oldu doğrusu:)Kızarmış ekmekle,beyaz peynirle amma gider yaaa...
 Bugün de iki kilo mor iri erikten marmelat kaynattım.Marmelat yapmak bence reçel yapmaktan daha kolay.Erikleri yıkadım tencereye koydum.Üzer,ne 2 bardaktan az fazla su koydum.Kaynamaya bıraktım.İyice yumuşayınca ocaktan alıp kevgire koydum.Kevgirin üstünde sadece çekirdekler ve kabuklar kalana kadar ezdim.Elde ettiğim karışımı tencereye alıp üstüne 2 bardak şeker ilave ettim.Güzelce kaynattım,yarım limon suyu ekleyip tekrar kaynattım.Sıcakken kavanozlara koyup kapağını kapattım.
Ne çok sulu,ne de çok katı oldu.Tam kıvamında.Tadı da tam süper yani:)

Bunlar da konsantre erik sularım.Konsantre diyorum çünkü kullanırken sulandırılıyorlar.2 kilo erik yıkanır tencereye konur,üzerine gelecek kadar su eklenir iyice kaynatılır.Sonra süzülür,yalnız posa ezilmez sadece suyu alınır.Bu suya 5 su bardağı şeker ekleyip tekrar kaynatılır sıcak sıcak kavonozlara kapatılır.Ben aynı yöntemle vişne konsantresi de hazırladım.

Erikten daha neler neler yapılır ama benden bu kadar:)Allah afiyetle,sevdiklerimizle yemeyi nasip etsin inşallah tüm kışlıklarımızı...Amin..

Bu arada domatesle neler yaptım o da başka bir yazıya konu olsun.Nitekim şimdiye kadar bizim mutfakta 30 kilo domates kaynadı da:))Ve daha da kaynayacak:))))

Herkese kolaylıklar dilerim

18 yorum:

  1. ohh ohhh mis, elinize sağlık... :)

    YanıtlaSil
  2. ooh ellerinize sağlık afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Canim ellerine saglik sana kolay gelsin. Allah agiz tadi ile yedirmeyi nasip etsin... sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Allahım ağız tadıyla tüketmeyi nasip etsin. ellerine sağlık. bende henüz bu tür marifetler yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende ne marifetler olduğunu cümle alem biliyor canım:)

      Sil
  5. ALLAH ağız tadıyLa yemeyi Nasip etsiN iNşaLLah :)

    YanıtlaSil
  6. offff amanın pek iştah açıcı, ellerine sağlık canım ağız tadıyla yemek nasip olur inşallah

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor..ben de marmelat yapmayı daha kolay buluyorum.. bir erik bir de şeftali kaldı yapmak istediğim kısmetse salı günü alırım pazardan... afiyet olsun ufaklığıma da ...ellerine sağlık senin de filizciğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da kolay gelsin o zaman canım,herşey yavrularımız için...

      Sil
  8. Elinize sağlık örtmenim.Uzun zamandır blogunuzu takip ediyorum.Güzel bir hayatınız var.Güzel bir insansınız.Hele kızınız ve bukleleri harika.41 kere maşallah.Eşiniz Eskişehirli sanırım.Ben de Kütahyalıyım ve üniversiteyi Eskişehir de okudum.Hemşehri sayılırız yani.Bende yeni blog açtım.Umarım sizde beni ziyaret edersiniz. Hoşçakalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,o buklelere ben de her görüşümde hayran oluyorum maşallah:)hayırlı olsun blogunuz hemen geliyorum ziyarete...

      Sil
  9. Eline koluna sağlıkkk :) bloğuna ilk gelişim ve sevdiğim şeyi yaptığını gördüm kiii :)
    Takibe alıyorum ---> bende beklerim mutlaka http://basibaglikiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM HEMEN GELİYORUM:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))